В настоящей статье выявлены и обобщены три основные тенденции организационных изменений бизнес-структур. Автор акцентирует внимание на гуманизации менеджмента как необходимом условии развития социально ориентированной организации; на преимуществе взаимодействия органов государей власти и бизнеса на основе партнёрства; на цифровой трансформации бизнес-процессов. Стремление компании соответствовать всем трем тенденциями представляет большой вызов для нее самой, поскольку требует кардинального пересмотра ответа на фундаментальный вопрос «что, как и для кого производить».
The goal which is set in this article is to identifies and summarizes three main trends of organizational changes in business structures. The author focuses on the humanization of management as a necessary condition for the development of a socially oriented organization; on the advantage of interaction between the governmental bodies and business structures on the basis of partnership; on the digital transformation of business processes. The company's desire to comply with all three trends is a great challenge for itself, since it requires a radical revision of the answer to the fundamental question "what, how and for whom to produce".