В рамках статьи рассмотрены современные тренды в продвижении табачной продукции. Определено интернет-реклама является наиболее продвинутым способом продвижения тех или иных товаров. На примере разработки коммуникационной кампании табачного бренда возможно изучить нестандартные пути продвижения продукта, а также уникальные аспекты, связанные со спецификой выбранной отрасли. Статья включает в себя теоретическое изложение проблемы, раскрытие смыслового содержания исследуемой темы и раскрытия используемых терминов, автором предложены практические рекомендации для разработки медиаплана коммуникационной кампании для табачной продукции, а также проанализирована международная специфика продвижения бренда в табачной отрасли.
Within the framework of the article, modern trends in the promotion of tobacco products are considered. It has been determined that online advertising is the most advanced way to promote certain goods. Using the example of developing an advertising campaign for a tobacco brand, it is possible to study non-standard ways of promoting a product, as well as unique aspects related to the specifics of the chosen industry. The article includes a theoretical presentation of the problem, the disclosure of the semantic content of the topic under study and the disclosure of the terms used, the author offers practical recommendations for developing a media plan for an advertising campaign for tobacco products, and also analyzes the international specifics of brand promotion in the tobacco industry.