В данной статье автор предлагает ознакомиться с опытом работы по созданию и продвижению паблика в Instagram направления «Реклама и Связи с Общественностью» ИМЭБ РУДН. Целью работы было привлечь абитуриентов к направлению «Реклама и PR» и побудить их поступить именно на наше направление. Задачами работы были: создать аватар в фирменных цветах, подобрать имя профиля, следуя правилам Instagram, придумать уникальный ник, проанализировав конкурентов и смежные паблики университета, изучить существующие паблики и страницы ИМЭБ, написать текстовое описание профиля, создать и закрепить Highlights, выбрать стиль оформления публикаций, цветовую гамму и паттерн, написать план-график выхода публикаций, продвинуть паблик с помощью хештегов и других площадок внутри Instagram и выкладывать тематические публикации согласно плану-графику, утвержденному научным руководителем.
In this article, the author offers to get acquainted with the experience of creating and promoting a public in Instagram in the direction of "Advertising and Public Relations" of the Faculty of IMEB RUDN. The purpose of the work was to attract applicants to the direction of "Advertising and PR" and encourage them to enroll in our direction. The Instagram Instagram project was designed to create an avatar in corporate colors, choose a profile name following the rules of Instagram, come up with a unique nickname by analyzing competitors and related university public sites, study existing public sites and IMEB pages, write a text description of the profile, create and fix Highlights, choose the style of publication design, color scheme and pattern, write a publication release schedule, promote the public using hashtags and other sites within Instagram, and post thematic publications according to the schedule approved by the supervisor.