Teaching the scientific style of speech to foreign students is the most important task that requires searching for new ways, methods and techniques of solving in the conditions of distance learning. Since in the system of Russian education online technologies of teaching Russian language to foreigners remotely are at the stage of formation, as the main empirical method the qualitative analysis of methods and techniques of teaching in the system of online course "Russian language - to the future specialist. Biomedical profile" in MOODLE, as well as identification of difficulties that foreigners encounter when learning the scientific style of the Russian language in the conditions of distance learning.
Обучение научному стилю речи иностранных слушателей - важнейшая задача, требующая поиска новых путей, методов и приемов решения в условиях дистанционного образования. Поскольку в системе российского образования онлайн-технологии обучения русскому языку иностранцев дистанционно находятся на этапе становления, в качестве основного эмпирического метода рассматривается качественный анализ методов и приемов обучения в системе онлайн-курса «Русский язык - будущему специалисту. Медико-биологический профиль» в MOODLE, а также выявление трудностей, которые возникают у иностранцев при обучении научному стилю русского языка в условиях дистанционного образования.