Данная статья представляет концепцию билингвизма и его влияния на средства овладения новым языком. Таким образом, исследование направлено на выявление стимулов и барьеров билингвизма в контексте изучения новых языковых реалий. Актуальность данной статьи обусловлена недостаточными лингвистическими исследованиями процессов языкового познания с точки зрения билингвальной среды, что часто приводит к неправильному пониманию лингвистических аспектов двуязычия. В рамках исследования был проведён опрос, выявляющий преимущества и недостатки двуязычия при изучении третьего языка. Респондентами были как монолингвы, так и билингвы с родными языками из схожих и различных языковых групп.
His article presents the concept of bilingualism and its impact on the mastering means of a new language. Thus, the research is aimed at identifying the incentives and barriers of bilingualism in the context of studying new linguistic realities. The relevance of this article is caused by insufficient linguistic studies of the language cognition processes from the bilingual environment point of view that often leads to the misconception of bilingualism effects in the linguistic aspects. As part of the study, a survey revealing the advantages and disadvantages of bilingualism in third language acquisition (TLA) has been conducted. Respondents were monolinguals and bilinguals with knowledge of different languages.