С 2006 г. автор участвует в формировании электронной образовательной среды для студентов заочников. За прошедшие годы эта среда значительно изменилась. На смену фото- и видеофайлам пришли различные интернет-ресурсы, которые позволяют совершать виртуальные экскурсии и проводить виртуальные лабораторные работы. В условиях карантина этого года подобными ресурсами активно стали пользоваться не только образовательные организации, но и различные музеи. Однако качество созданных продуктов пока недостаточно для отнесения их к цифровому наследию.
Since the 2006, the author has been participating in the formation of an electronic educational environment for part-time students. This environment has changed significantly over the years. Photo- and video files have been replaced by various Internet resources that allow you to make virtual excursions and conduct virtual laboratory work. In the conditions of quarantine this year, such resources are actively used not only by educational organizations, but also by various museums. However, the quality of the created products is not yet sufficient to classify them as digital heritage.