The importance of knowing foreign languages that help unite people all over the world, that help develop different branches of sciences demand from the teaching society to update their teaching methods and their approach to the students learning foreign languages. It must be understood that the students need encouragement in their studies. The aim of this work is to help the teaching society understand that making learning more attractive for students will help them to acquire the necessary knowledge easier. Encouragement may become the basis for the students to remain motivated through all the stages of acquiring knowledge. The comparative analysis of the results of the survey proved that though students are not against studying online the lack of close communication with their teacher, supporting them in their hard work with the signs of approval and encouragement make them miss face-to-face education. As a result, the encouragement should be the main part of the assessment of the teacher’s work. Teachers should help students feel motivated in order to work effectively. Encouragement is the only way to do it. Both in class and at home students should feel that any effort will be appreciated and by and by they will make progress in their studies and achieve good results.
Важность знания иностранных языков, которые объединяют людей во всем мире, способствуют развитию различных отраслей науки, требуют от педагогического общества обновления своих методов обучения и подхода к изучению иностранных языков студентами. Необходимо понимать, что студенты нуждаются в поощрении в учебе. Цель этой работы - помочь педагогическому сообществу понять, что повышение привлекательности обучения для студентов поможет им легче получить необходимые знания. Поощрение может стать основой для того, чтобы студенты оставались мотивированными на всех этапах приобретения знаний. Сравнительный анализ результатов опроса показал, что хотя студенты и не против онлайн-обучения, отсутствие тесного общения с преподавателем, поддержки в их нелегком труде знаками одобрения и поощрения заставляют их тосковать по очному обучению. В результате поощрение должно быть основной частью оценки работы учителя.