Работа посвящена мобильному обучению русскому языку как иностранному (РКИ) турок и носит прикладной характер. Актуальность статьи обусловлена проблемой выбора средств обучения в современное время. В результате опытно-исследовательской работы была создана модель и разработан контент мобильного обучения. Описаны примеры интеграции мобильного обучения в учебный процесс и представлены эмпирические материалы о его влиянии на мотивацию обучающихся на начальном этапе изучения РКИ. Полученные данные демонстрируют эффективность применяемой модели сопровождающего мобильного обучения.
The article is devoted to mobile learning of Russian as a foreign language (RFL) to Turkish students and is of an applied nature. The relevance of the article is due to the problem of choosing teaching tools in modern times. As a result of the research work, a mobile learning content and mobile learning model were created and developed. Examples of the integration of mobile learning into the educational process are described and empirical materials are presented on its influence on the motivation of students at the initial stage of studying Russian as a foreign language. The obtained data demonstrate the effectiveness of the applied model of accompanying mobile learning.