The experience economy is not just about meeting a need for the consumers, it delivers what the customer really wants in terms of value and doing so requires the ability to assess the level of interaction with these customers at any particular time, it is ideally selling of experiences rather than products. Attaining this level of customer experience is linked proportionately to the ability to make technology feel a bit more human starting by empowering employees to deliver authentic, contextual, real, and personal experiences. Business storytelling helps improve engagement and credibility through a well-developed message that reaches and moves people. On this foundation, this article deals with the use of storytelling as a strategy that would be crucial for entrepreneurs to implement for their innovative business models.
Особенность экономики впечатлений заключается не только в направленности на удовлетворение потребностей потребителей, но она и обеспечивает клиентов тем, что они действительно хотят получить с точки зрения ценности. Для этого требуется взаимодействие с клиентами в любой конкретный момент времени. Экономика впечатлений - это больше торговля впечатлениями, чем товарами. Достижение такого уровня качества обслуживания клиентов прямо пропорционально способности сделать управление персоналом в компании более «человечным», обеспечивая возможность самореализации сотрудников. Сторителлинг в бизнесе помогает повысить вовлеченность и доверие персонала. Исходя из этого, в этой статье рассматривается использование сторителлинга в качестве стратегии, которая будет иметь решающее значение для реализации предпринимателями своих инновационных бизнес-моделей.