В данной работе исследуется оформление витрин больших магазинов мегаполисов для новогодних праздников: их история, их семантика, их философский смысл. Проводится сравнение витрин таких магазинов, как Мейсис, Галерея Лафайет, КаДеВе, Бон Марше, Селфриджс, Браун Томас. Исследование показывает, что маркетинг и мерчандайзинг уступают место воспитанию позитивного отношения к жизни. Если для детей композиции витрин это эстетическое наслаждение, то взрослые являются основным адресатом философских и этических посланий.
This work examines the window dressing of large stores in megacities for Christmas holidays: their history, their semantics, their philosophical meaning. Comparison of shop windows of such stores as Macy's, Galeries Lafayette, KaDeVe, Le Bon Marché, Selfridges, Brown Thomas is carried out. Research shows that marketing and merchandising are giving way to fostering a positive outlook on life. If for children the composition of shop windows is an aesthetic pleasure, the adults are the main addressees of its philosophical and ethical messages.