Big Data как и data-driven marketing становятся незаменимыми инструментами маркетолога в последние 10 лет. В то время как крупные компании отказываются от отделов маркетинга, оптимизируют процессы по максимуму и выделяют гигантские бюджеты на интернет-маркетинг, малому бизнесу сложно адаптироваться под изменения, которые диктует рынок. Такие перемены требуют расширение штата, приобретение новых навыков и еще больших вложений, поэтому многие до сих пор избегают использовать веб-аналитику. Однако именно сквозная аналитика может помочь оптимизировать бюджет и в итоге сэкономить. В данной статье подчеркивается значимость data-driven подхода в современном маркетинге, а также алгоритм настраивания сквозной аналитики с помощью инструмента Google Analytics.
Big Data and data-driven marketing have been becoming the most important marketer’s instrument for the last 10 years. Nowadays some big companies closed their traditional marketing departments, they are doing their best to optimize processes and paying a lot of money for Internet marketing. At the same time for small-scale businesses, it’s hard to adapt to these market changes. The changes require an increase in the number of the staff, learning new skills and investment which has to be bigger than before, therefore so many companies still avoid using web-analytics. However especially Big Data Analytics could help optimizing budget and in the end saving money. In this article, I have underlined the importance of the data-driven way in modern marketing and also described the algorithm of configuration Big Data Analytics with Google Analytics service.