Coronavirus Disease (COVID-19) outbreak has constituted serious concerns to Nigeria education systems. Attempt to slow the transmission of COVID-19 prompted the closure of schools in more than 100 countries worldwide. COVID-19 school closures left over a billion learners out of school in Nigeria and West Africa. The study analyses the effect of COVID-19 on Nigeria and West Africa student’s effects on education including, learning interferences, and decreased access to education and research facilities, Job losses and increased student debts. The findings also show that many educators and students relied on technology to ensure continued learning online during the Coronavirus pandemic. However, online education was stalled by poor infrastructures including, network, power, remoteness and absence issues and poor digital skills. The study underscores the damaging effects of COVID-19 on education sector and the need for all educational institutions, educators, and learners to adopt technology and improve digital abilities in line with the emerging global trends and realities but sadly, the reverse is the case in Nigeria. Ever since the Covid-19 pandemic started and the country was locked down, students both at primary and tertiary levels have been stranded without any effort to adopt the e-learning or virtual learning systems, nor has there been an effort from the government to reopen schools anytime soon. This is against the backdrop of government functionaries attending funerals in mass number, people attending mosques, going to markets and other gatherings as if Covid-19 pandemic has never happened.
Вспышка заболеваний в связи с коронавирусной инфекцией (COVID-19) вызвала серьезные проблемы в нигерийской системе образования. Попытка замедлить передачу COVID-19 привела к закрытию школ более чем в 100 странах мира. В результате закрытия школ в связи с COVID-19 более миллиарда учащихся остались без обучения в Нигерии и Западной Африке. В исследовании анализируется влияние COVID-19 на обучение в Нигерии и Западной Африке, включая сложности в обучении, снижение доступа к образовательным и исследовательским учреждениям, потерю рабочих мест и рост студенческой задолженности. Полученные результаты также показывают, что многие преподаватели и студенты полагались на технологии, чтобы обеспечить непрерывное обучение онлайн во время пандемии коронавируса. Однако онлайн-образование застопорилось из-за плохой инфраструктуры, включая отсутствие доступа к интернету, проблемы с электроснабжением, удаленность, слабую посещаемость, а также плохие цифровые навыки студентов. В исследовании подчеркивается разрушительное воздействие COVID-19 на сферу образования и необходимость для всех образовательных учреждений, преподавателей и учащихся внедрять технологии и совершенствовать цифровые навыки в соответствии с новыми глобальными тенденциями и реалиями, но, к сожалению, в Нигерии происходит обратное. С тех пор как началась пандемия COVID-19 и страна была заблокирована, учащиеся как начального уровня, так и студенты высших учебных заведений оказались в затруднительном положении поскольку не прилагалось каких-либо усилий для внедрения онлайн или виртуального обучения, а правительство не предпринимало никаких усилий для скорейшего возобновления работы школ. Это происходило в то время, как правительственные чиновники массово посещают похороны, люди посещают мечети, ходят на рынки и другие собрания, как будто пандемии COVID-19 не существует.