В статье охарактеризованы основные требования к профессиональным компетенциям, личностным качествам и внешним данным педагога дошкольного учреждения. Рассмотрена структура индивидуального имиджа педагога, его составляющие и требования к его построению. Представлены результаты сравнительного анкетированного исследования родителей дошкольников и коллег по определению содержания имиджа педагога. Полученные выводы демонстрируют качества и характеристики идеального педагога и помогают правильно расставить приоритеты при формировании положительного имиджа педагога по английскому языку в ДОО.
The article describes the basic requirements for professional competencies, personal qualities and physical appearance of a preschool teacher. The structure of the individual image of a teacher, its components and requirements for its construction are considered. The article presents the results of a comparative questionnaire study of parents of preschoolers and colleagues to determine the content of the teacher’s image. The findings demonstrate the qualities and characteristics of the image of the «ideal» teacher and help to correctly prioritize when forming a positive image of an English teacher at a preschool educational institution.