Цель исследования - изучение методики обучения студентов-юристов стратегии и тактикам английской персуазивной речи. Достижение данной цели обеспечивается за счет задач по выявлению теоретических оснований анализа, определения содержательных компонентов обучения. В ходе анализа проверяется гипотеза об эффективности проектного метода в данном процессе. Используется метод научно-теоретического анализа публикаций по заявленной проблематике и проводятся эмпирические исследования, включая метод моделирования учебно-коммуникативных ситуаций. В результате анализа выявлены специфические черты судебной речи с доминирующей персуазивной стратегией, охарактеризованы сущность, специфика, содержание проектного метода в процессе обучения студентов-юристов стратегии и тактикам английской персуазивной речи.
The aim of the research is to study the methodology of teaching strategy and tactics of English persuasive speech to law students. This goal is reached through the tasks of identifying the theoretical foundations of the analysis, and determining the meaningful components of learning the task. The analysis tests the hypothesis about the effectiveness of the project method in this process. The method of scientific and theoretical analysis of publications on the mentioned issues is used and empirical research is carried out, including the method of modeling educational and communicative situations. The findings reveal the specific features of judicial speech with a dominant persuasive strategy, the essence, features, and content of the project method in the process of teaching strategy and tactics of English persuasive speech to law students.