Цель исследования - изучение методик преподавания иностранных языков в культурных центрах при посольствах разных стран. Достижение данной цели обеспечивается путем решения задач исследования заявленных методик на примере культурных центров при посольствах Франции, Италии и Индии в Москве. Исследуется гипотеза о наличии общих и специфичных характеристик в программах изучения иностранных языков в рамках реализации публичной дипломатии разных стран. При изучении заявленной проблематики используются методы теоретического анализа и сравнительного эмпирического исследования. В результате анализа выявлены различные подходы к реализации публичной дипломатии посредством преподавания иностранных языков в обозначенных культурно-просветительских организациях.
The research aims to explore the techniques of foreign languages teaching at cultural centers affiliated with the embassies of different countries. The achievement of this goal is ensured through a number of tasks that investigate the training toolkits, and techniques used by the cultural centers affiliated with the embassies of France, Italy and India in Moscow. The hypothesis about the existence of common and specific features in foreign language training within the framework of the public diplomacy implementation in different countries is investigated. The study uses the methods of theoretical analysis and comparative empirical research. The analysis revealed various approaches to the implementation of public diplomacy through the teaching of foreign languages in the designated cultural and educational organizations.