В последние годы экономические связи, в том числе и торговля между Китаем и Россией значительно упрочились. Китай стал крупнейшим партнером России в сфере торговли. В настоящее время между этими странами идет полномасштабное сотрудничество во многих сферах, таких как: энергетика, торговля, научные инновации и т.д. Долгое время в товарообмене между Китаем и Россией преимущественно были энергоресурсы и сырьё, а индустрия в сфере рекламы еще не достигла высокого уровня. «Программатик баинг рекламы», который бурно развивается во всем мире, является перспективной моделью для сделки. В данной статье рассмотрена история китайской программатик рекламы, проблемы в процессе технического подключения программатика рекламы китайских и российских компаний, а также предстоящие проблемы в индустрии китайской программатик баинг рекламы. Автор статьи предпринимает попытку объяснения причин данных проблем, так, например, российским платформам DSP трудно получить точные данные китайских пользователей в подключении китайских DMP. Автором статьи отмечены сложности и трудоемкость подключения российских DSP и китайских SSP/Ad Exchange, а также предложены рекомендации по развитию китайской программатик рекламы.
In recent years, economic ties, including trade between China and Russia, have significantly strengthened. China is Russia's largest trade partner. Currently, there is full-scale cooperation between these countries in many areas, such as: energy, trade, scientific innovation, etc. For a long time, the commodity exchange between China and Russia was mainly energy resources and raw materials, and the advertising industry has still reached a high level. This activity is intended to promote organizations of various sizes to the international market. It will help spread information about the products and services of Chinese and Russian enterprises to each other's product markets, as well as accelerate the development of economic relations and bring mutual benefits and mutual prosperity of both countries. Programmatic advertising buying, which is booming all over the world, is a promising model for a deal. This article discusses the history of Chinese programmatic advertising, problems in the process of technical connection of programmatic advertising of Chinese and Russian companies, as well as upcoming problems in the Chinese programmatic advertising industry. The author of the article makes an attempt to explain the reasons for these problems, for example, it is difficult for Russian DSP platforms to obtain accurate data from Chinese users in connecting Chinese DMPs. The author of the article noted the difficulties and laboriousness of connecting Russian DSPs and Chinese SSP / Ad Exchange, and also suggested recommendations for the development of Chinese programmatic advertising.