В статье рассматривается платформа FluentU в качестве одного из элементов искусственного интеллекта для овладения навыками усвоения английского языка в рамках контекстной коммуникации. Последняя подразумевает аудио-, видео- или текстовое взаимодействие непосредственно в программной среде FluentU. В эксперименте принимали участие 30 студентов (15 человек в опытной, 15 - в контрольной) первого года обучения английскому языку неязыковой специальности отделения бакалавриата [2]. За 4 недели при 6 академических часах уровень лексической субкомпетенции опытной группы возрос на 17% по сравнению с контрольной.
The article considers the FluentU platform as one of the elements of artificial intelligence for skills mastering English language acquisition in contextual communication. The latter involves audio, video, or text interaction directly in the Fluent software environment. The experiment involved 30 students (15 people in the experimental, 15-in the control) of the first year of studying English in a non- linguistic specialty of the bachelor's degree department. For four weeks with six academic hours, the experimental group's level of lexical sub competency increased by 17% compared to the control group.