PECULIARITIES OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO BILINGUALS: THE CASE STUDY OF RUDN STUDENTS

The paper presents empirical data on the peculiarities of teaching foreign languages to bilinguals. The subjects of the research are the first-year students who came from different regions of Russia: Central, Volga, North Caucasian and Siberian Federal Districts. The sample consisted of 464 students (224 boys, 240 girls, aged 17.3 to 21.4) of different nationalities: the Tatars, Chuvash, Mordvins, Abkhazians, Dagestanis, Avars, Adygs, Ingush, Chechens, Circassians. About half (n=229) of the students were bilinguals. The analysis of the obtained data showed that RUDN bilingual students showed mainly subordinate bilingualism with the dominance of the national language over Russian or vice versa.

В работе представлены эмпирические данные особенностям обучения иностранным языкам билингвов на примере студентов I курса, которые приехали из разных регионов России: Центрального, Приволжского, Северо-Кавказского и Сибирского федеральных округов. Выборка составила 464 студентов (224 юноши, 240 девушек, возраст от 17,3 до 21,4 года) и была представлена разными национальностями: татары, чуваши, мордва, абхазы, дагестанцы, аварцы, адыги, ингуши, чеченцы, черкесы. Около половины (n=229) исследуемых студентов были билингвами. Анализ полученных данных показал, что у студентов билингвов РУДН выявлено в основном субординативное двуязычие, в котором присутствует доминирование национального языка над русским или наоборот русского языка над национальным языком.

Авторы
Издательство
Ярославский государственный технический университет
Язык
Английский
Страницы
397-401
Статус
Опубликовано
Год
2021
Организации
  • 1 RUDN University
Ключевые слова
bilingualism; students; teaching foreign languages; билингвизм; студенты; обучение иностранным языкам
Цитировать
Поделиться

Другие записи