Автор исследует гендерные проблемы, имевшие тенденции обостриться в связи с пандемией коронавируса COVID-19 в отношении женской аудитории. Изучены как основные общие экономические проблемы, так и комплекс семейных и межличностных проблем, проанализированы стратегия и тактика реагирования брендов на подобные актуальные проблемы. Анализ коммуникационных обращений позволил сделать вывод о высокой важности социально-этичного и социального маркетинга в кризисные ситуации и позволил сделать вывод о положительном влиянии подобных кампаний на имидж брендов в глазах общества.
The author explores gender issues that have tended to worsen in connection with the COVID-19 coronavirus pandemic in relation to the female audience. Both the main general economic problems and the complex of family and interpersonal problems are studied, and the strategy and tactics of brands ' response to such urgent problems are analyzed. The analysis of communication appeals allowed us to conclude that social-ethical and social marketing is highly important in crisis situations and allowed us to conclude that such campaigns have a positive impact on the image of brands in the eyes of society.