Non-heroic heroes: Two approaches to the analysis of media images∗

In the contemporary society, media ‘heroes’ are one of the most influential reference groups, which determines our perception of our own life in terms of happiness, success, justice, well-being, or, on the contrary, in opposite terms. The article is a review of two books: Salakhieva-Talal T. Psychology in Cinema: How to Make Heroes and Stories. Moscow: Alpina non-fiction; 2019. 349 p.; and Lilti A. The Invention of Celebrity. Transl. from French by P.S. Kashtanova. Saint Petersburg: Ivan Limbakh Publishing House; 2018. 496 p. The author believes that such works are necessary to broaden the horizons of the sociologist focusing on the development of social representations of happiness, justice and well-being: these works explain psychological and visual (the first book) and historical and media (the second book) prerequisites and tools for creating ‘heroes’ as role models. © M.V. Subbotina, 2021.

Авторы
Издательство
Российский университет дружбы народов
Номер выпуска
3
Язык
Русский
Страницы
623-633
Статус
Опубликовано
Том
21
Год
2021
Организации
  • 1 RUDN University, Miklukho-Maklaya St., 6, Moscow, 117198, Russian Federation
Ключевые слова
Cinema; Glory; Hero; Image; Media; Narratives; Public figure; Reputation; Visuality; ‘hero’s journey’
Цитировать
Поделиться

Другие записи

Puzanova Z.V., Larina T.I., Tertyshnikova A.G.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Социология. Российский университет дружбы народов. Том 21. 2021. С. 444-456
Ivkina N.V.
Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Международные отношения. Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Российский университет дружбы народов (РУДН). Том 21. 2021. С. 487-497