Современные реалии диктуют необходимость внедрения информационно-коммуникационных технологий в учебно-воспитательный процесс, что влечет за собой необходимость формирования ИКТ-компетентности преподавателя, являющейся его профессиональной характеристикой, составляющей педагогического мастерства. С внедрением новых ИКТ, современный преподаватель получает мощный стимул для собственного профессионального, творческого развития, повышает качество образования и воспитания, эффективно выполняя образовательно-воспитательные задачи, поставленные ФГОС. Данная статья посвящена реализации нравственно-эстетического воспитания школьников средствами информационно-коммуникационных технологий.
Modern realities dictate the need for the introduction of information and communication technologies in the educational process, which entails the need for the formation of the teacher's ICT competence, which is one of his professional characteristic and a component of pedagogical skill. With the introduction of new ICTs, a modern teacher receives a powerful incentive for their own professional and creative development, improves the quality of education and upbringing, effectively performing educational and educational tasks set by the GEF. This article is devoted to the implementation of moral and aesthetic education of schoolchildren by means of information and communication technologies.