Индустрия туризма испытывает возрастающее влияние изменений в социально-экономической и политической ситуации в мире. Недавние драматические события имели глубокие последствия для инновационного менеджмента в туризме. Основные аспекты изменений: ухудшение благосостояния людей, сокращение турпотоков, усложнение деятельности всех заинтересованных сторон, связанных с туризмом. Использование знаний и инноваций в процессе производства услуг дает возможность туриндустрии преодолеть трудности. Внимание нужно акцентировать на индивидуальности туриста, новых технологиях, в том числе информационных, более широком использовании местных условий, углублении социальных и межкультурных отношений.
The tourism industry is experiencing increasing influence of changes in the socio-economic and political situation in the world. The recent dramatic events have profound implications for innovations in tourism management. The main aspects are the change of the human well-being, reduction of the tourist flows, the increasing in complexity of the activities of all stakeholders. The intensive use of knowledge and innovations in the process of service production enables the tourism industry to overcome the difficulties. The attention ought to be focused on touri individuality, new technologies, including IT-equipment, wider use of local conditions, deepening social and cross-cultural communications.