В данном исследовании представлена лингводидактическая система, созданная на основе интегративно-модульного подхода к профессионально ориентированному обучению русскому языку иностранных студентов на начальном этапе (элементарный уровень - А1, базовый - А2, первый сертификационный - В1), направленная на совершенствование содержания образования, позволяющая обеспечить повышение качества подготовки студентов-нефилологов и формирование профессиональной компетентности будущего специалиста
The paper deals with teaching and learning from the professional sphere of communication. Orientation of foreign students to quality education and competent performance of professional duties in the future provides introduction of the professional module from first month of training in Russian as foreign at the elementary level. It gives the chance to seize the contents the macro-/the micro modules which are switched on in the professional module which according to the principle of a kontsentrizm in training repeat at the different levels of acquisition of Russian and provide training professionalizing already at the initial stage (еlementary level - А1, basic level - А2, first certification level - B1), aimed at improving the content of education, which allows to ensure improvement of the quality of training of students-non-philologists and formation of professional competence of the future specialist.