Статья занимается рассмотрением особенностей функционирования хештегов в рекламе в социальной сети Инстаграм как новой коммуникационной площадки. Авторы кратко описывают генезис этого языкового явления и далее фокусируются на его основных свойствах, а также способах создания хештегов. Авторы статьи, сделав синтаксический и стилистический анализ хештегов в рекламе в Инстаграм, пришли к выводу о том, что, являясь, в первую очередь, креолизованным текстом, хештег способен обеспечить наиболее эффективное восприятие рекламы реципиентом, побуждая последнего к активным действиям.
The authors, in the article, consider the peculiarities of the functioning hashtags in the advertising in Instagram. In the first place, the article deals with the exploiting of this linguistic phenomenon genesis. Then, the authors are focusing on the ways of hashtags constructing, and some particularities of hashtags, and the main rules of their usage in Instagram. The synthetic and stylistic analysis done within the research, allowed the authors arriving to the conclusion, that the hashtags in the advertising in Instagram are the creolized texts, and they provide their very effective advertisement perception by the consumers.