Собранные данные были проанализированы с использованием jMetrik версии 4.0.6 для РАШ-анализа. Результаты показали, что трудность пунктов были распределены в диапазоне от -1,47 до +1,10 логитов. Опросник имеет полярность в диапазоне от 0.32 логитов до 0.76 логитов. Все пункты опросника имеют значения индекса UMS и WMS в диапазоне от 0,59 до 1,49. Показатели надежности опросника составил 0.96. Показатель сепарационного индекса составил 4.61 и индекса числа слоев составил 6.48. Результаты исследования показали, что опросник имеет хорошую надежность и могут быть использованы в будущем для измерения степени преподавания развития творческого компетенции преподавателей.
This study involved 112 first-year and second-year students in Hanoi National University of Education, Vietnam. The data collected were analyzed using jMetrik version 4.0.6 for Rasch analysis. The results indicated that the item's difficulty were distributed in the range from -1.47 to 1.10 logits. The questionnaire has a polarity in the range from 0.32 to 0.76 logits. All items of the questionnaire have UMS and WMS index values in the range from 0.59 to 1.49. The reliability of the questionnaire was 0.96. The separation index was 4.61 and strata index was 6.48. The findings of the study revealed that the questionnaire have good reliability and may be used in the future to measure the degree of teaching the development of creative competence of teachers.