В статье указывается, что финансовая индустрия «fintech» в Южной Корее быстро развивается, а политика и правовые системы, связанные с этой отраслью, также претерпевают ускоренные преобразования, направленные на реформирование государственного финансового регулирования. В 2015 г. главный финансовый регулятор страны - Комиссия по финансовым услугам Южной Кореи (Financial Services Commission (FSC) - представил «План поддержки конвергенции ИТ-финансов» (IT-Finance Convergence Support Plan). Основными законами, регулирующими «fintech»-технологии в сфере финансовых услуг являются следующие: 1) Закон об электронных финансовых транзакциях 2006 г. в ред. 2013 г. (Electronic Financial Transactions Act); 2) Закон о валютных операциях 1998 г. в ред. 2000 г. (Foreign Exchange Transactions Act); 3) Закон о содействии использованию информационно-коммуникационных сетей и защите информации 2001 г. в ред. 2015 г. (Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, Etc.); 4) Закон о специализированном кредитовании и финансировании бизнеса 1997 г. в ред. 2013 г. (Specialized Credit Finance Business Act); 5) Закон о банковской деятельности 1950 г. в ред. 2013 г. (Banking Act of the Republic of Korea) и др.
The article indicates that the financial industry “fintech” in South Korea is developing rapidly, and the policies and legal systems associated with this industry are also undergoing accelerated transformations aimed at reforming state financial regulation. In 2015, the main financial regulator of the country, the Financial Services Commission (FSC) of South Korea, presented the IT Finance Convergence Support Plan. The main laws governing fintech technologies in the scope of financial services are as follows: 1) Electronic Financial Transactions Act 2006, as amended 2013; 2) The Foreign Exchange Transactions Act of 1998, ed. 2000; 3) The Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, Etc., 2001, ed. 2015; 4) The Specialized Credit Finance Business Act in 1997. Ed. 2013; 5) Banking Act 1950, as amended 2013 and etc. The study was prepared with the financial support of the Russian Foundation for Basic Research in the framework of the research project No. 17-03-00093 "a" (Supervisor - E.E. Frolova)