Исследована важная составляющая непрерывного образования - непрерывное профессиональное образование, задачи которого претерпевают изменения в условиях реализации ФГОС новых поколений, их подчинения требованиям профессиональных стандартов. В настоящей работе обсуждаются особенности отечественной системы непрерывного профессионального образования, являющегося ключевым фактором совершенствования всех звеньев системы профессионального образования как одного из необходимых условий экономической стабильности. Рассмотрены различные подходы к практической реализации программ непрерывного профессионального образования в новых условиях, которые требуют обновления механизмов их преемственности и сопряжения как составляющих восходящих образовательных траекторий.
Researched is important component of continuous education, i.e. continuous professional education, whose tasks undergo changes under conditions of new generations FGOS of new generations, their subordination to requirements of professionsl standards. In the article are being discussed features of continuous professional education system in Russia, that are key factor in improving all parts of professional education system, as one of necessary conditions for economic stability. Various approaches to practical implementation of continuous professional education programs under new conditions are being analyzed, that require updating the mechanisms of their continuity and conjugation as components of ascending educational trajectories.