Дентов, с учетом коммуникативного подхода. Дается комплекс упражнений направленных на развитие навыков устной и письменной речи в рамках коммуникативного подхода. В процессе обучения должны быть выяснены реальные языковые потребности учащихся для эффективного преподавания и усвоения языка. В коммуникативном подходе ключевое слово - это общение, и основной момент заключается в том, что язык - это инструмент для межличностного общения, которое происходит в определенной социальной среде. Основной принцип коммуникативного подхода в том, что язык не преподается (по крайней мере, в традиционном значении этого термина), а приобретается при активном непосредственном участии учащихся в различных коммуникативных действиях. Актуальность темы заключается в росте числа учащихся, изучающих русский язык как иностранный за пределами России.
The article describes the teaching of Russian in a foreign speaking classroom namely, with Greekspeaking students using the communicative approach. Various exercises are given aimed at developing the skills of oral and written speech within the framework of a communicative approach. In the learning process, the real language needs of students should be clarified for effective teaching and learning of the language. In a communicative approach, the key word is communication, and the main point is that language is a tool for interpersonal communication that occurs in a particular social environment. The basic principle of the communicative approach is that language is not taught (at least in the traditional sense of the term), but is acquired with the active direct participation of students in various communicative activities. The relevance of the topic lies in the growing number of students studying Russian as a foreign language outside of Russia.