В статье рассматривается реакция крупных СМИ стран Запада - США, Великобритании и Германии - на решение Всемирного антидопингового агентства (WADA) восстановить в правах российскую национальную антидопинговую организацию (RUSADA). На примере публикаций в изданиях The New York Times (США), The Daily Telegraph (Великобритания) и Bild (Германия) проведен контент-анализ материалов, появившихся на страницах этих изданий на рубеже 20182019 гг., на предмет выявления антироссийской риторики.
The article deals with the reaction of major Western media from the USA, the UK and Germany to the decision of the World Anti-Doping Agency (WADA) to reinstate the Russian national anti-doping organization (RUSADA). Using the publications in The New York Times (USA), The Daily Telegraph (United Kingdom) and Bild (Germany) as an example, author conducted a content analysis of the materials that appeared on the pages of these publications at the turn of 2018-2019. The aim of this analysis was to identify antiRussian rhetoric.