ФРАЗЕОЛОГИЗМ КАК СРЕДСТВО СОЗДАНИЯ РЕКЛАМНОГО ОБРАЗА В МАРКЕТИНГОВЫХ КОММУНИКАЦИЯХ

The article defines the concept essence of “the imagery system of advertising discourse”, examines advertising texts in local print media and examines the role of idioms in creating the image of the goods. Advertising image is a means of visual communication and provides new information about the product to the potential customers. Imaging system of advertising discourse presents comprehensive image of the advertising object (product, service, company, etc.), is created on the basis of visual (design) and verbal (language) components that are present in the composition of the advertising text.

Авторы
Издательство
Общество с ограниченной ответственностью Эпицентр
Язык
Русский
Страницы
122-126
Статус
Опубликовано
Год
2019
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
Ключевые слова
concept; advertising discourse; advertising text; imagery
Дата создания
20.02.2020
Дата изменения
20.02.2020
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/57174/
Поделиться

Другие записи

Раскольникова Д.В.
Актуальные проблемы русского языка и методики его преподавания: материалы XV Студенческой научно-практической конференции. Москва, 13 апреля 2018 г.. РУДН. 2019. С. 122-125
Чистоходов А.А., Никулин И.И., Бурдуков Т.К.
Проблемы минерагении, экономической геологии и минеральных ресурсов. ООО "МАКС Пресс". 2019. С. 12-24