Для интенсификации темпов формирования корпуса базовой лексики латинского языка у иностранных граждан, обучающихся на медицинских направлениях вуза, предложено использовать возможности тренажеров облачной среды Quizlet.com. Основой коммуникативной методики является синергетический эффект за счет включения в содержание обучения латыни элементов РКИ и профильных дисциплин - анатомии и др., изучаемых на подготовительном факультете университета. Рассмотрены возможности восьми тренажеров учебного и игрового типа, описаны их особенности и порядок применения для индивидуальных и групповых упражнений на занятиях в аудитории и в режиме самоподготовки. Сделаны выводы об эффективности комплекта инструментов для индивидуально-группового самоконтроля и взаимоконтроля результатов обучения.
To intensify the formation of the corpus of basic vocabulary of the Latin language among foreign citizens studying in the medical faculty of the University, it is suggested to use the possibilities of simulators of the Quizlet.com cloud environment. The basis of the communicative method is a synergetic effect due to the inclusion in the content of Latin teaching elements of the RFL and specialized disciplines - anatomy, etc., studied at the preparatory faculty of the University. The possibilities of 8 simulators of educational and game type are considered, their features and the order of application for individual and group exercises in the classroom and in the mode of self-training are described. Conclusions are drawn about the effectiveness of a set of tools for self-monitoring and the mutual control of learning outcomes.