На протяжении последних 10-15 лет методики передачи и контроля знаний студентов претерпевали значительные и кардинальные изменения. Эти изменения, в основном, связаны с внедрением информационных элементов, таких как: учебные сайты и порталы, учебные чаты и вебинары, учебные форумы, компьютерное тестирование знаний через Интернет и т. п. в учебный процесс. Указанные информационные элементы продолжают активно совершенствоваться и степень их использования при обучении студентов постоянно возрастает. Автором на протяжении последних 15 лет были разработаны и внедрены в учебный процесс многие из них.
Over the past 10-15 years, the methods of transfer and control of students ' knowledge have undergone significant and fundamental changes. These changes are mainly associated with the introduction of infor-mation elements such as: educational sites and portals, educational chats and webinars, educational forums, computer testing of knowledge through the Internet etc in the teaching process. These information elements continue to be actively improved and the degree of their use in teaching students is constantly increasing. Over the past 15 years, the author has developed and implemented many of them in the educational process.