Methodological Principles of the Study of the Philosophical Foundations of Psychological Conceptions of Giftedness

We pose and solve the problem of formulating the basic methodological principles of research of accumulated scientific knowledge about the psychology of giftedness, which is characterized by internal contradictions. The elimination of these contradictions is impossible without comparing and bringing to unity the philosophical foundations of different psychological approaches, which results in the need to address general methodological nature of the problem-to outline the basic principles of the philosophical foundations of the psychological conception of giftedness.

Издательство
Atlantis Press
Язык
Английский
Страницы
48-52
Статус
Опубликовано
Том
40
Год
2017
Организации
  • 1 Росcийский университет дружбы народов
Ключевые слова
METHODOLOGICAL PRINCIPLES; TALENT; THEORY; CONCEPTION; THE PSYCHOLOGICAL CONCEPTION OF GIFTEDNESS; PARADIGM
Цитировать
Поделиться

Другие записи

Пашинцева Н.В., Хлупова М.Е., Лисицкая К.В., Морозова О.В., Ковалев Л.И., Ковалева М.А., Ярополов А.И., Шишкин С.С.
Advances in Science and Technology : сборник статей IX международной научно-практической конференции. Москва, 31 июля 2017 г.. Научно-издательский центр "Аспектуальность РФ". 2017. С. 12-15