Influence of religious beliefs on students’ communicative behaviour in foreign language teaching

In the paper we study the phenomenon of religion-based communicative behavior, its implications for language teaching and propose a series of techniques to control or mitigate its effects that can disruptive religion-specific communicative behaviour. This strategy was developed based on the findings of a survey conducted in various universities in Moscow (Russia) where there are groups of students that hold different religious views.

Авторы
Издательство
Edulearn
Язык
Английский
Страницы
3,562-3,572
Статус
Опубликовано
Год
2014
Организации
  • 1 Росcийский университет дружбы народов
Ключевые слова
Communicative behaviour; religious beliefs; multilingual groups; action research; teaching techniques
Дата создания
22.10.2018
Дата изменения
27.02.2020
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/20100/
Поделиться

Другие записи

Дубинская Е.Д., Бабичева И.А., Барабанова О.Э., Лаптева Н.В., Радькова М.В.
Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. Научно-информационный издательский центр и редакция журнала Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук. 2014. С. 195-197