Постоянное внедрение инноваций является важным элементом адаптации современных компаний к изменениям рынка в условиях массовой цифровизации. Инновационный проект несет как качественные, так и количественные выгоды, оказывая влияние на качество работы и прибыли компании соответственно, что затрудняет процесс его оценки. Актуальность данной работы заключается в том, что цифровизация сделала проведение инновационных проектов в деятельность предприятия обязательным критерием сохранения конкурентоспособности. В рамках исследования автор изучает концептуальные основы принятия управленческих решений в области оценки инновационных проектов, а также методики проведения этой оценки.
The constant introduction of innovation is an important element in the adaptation of modern companies to market changes in the context of mass digitalization. An innovative project brings both qualitative and quantitative benefits, affecting the quality of work and the company's profits, respectively, which complicates the process of its evaluation. The relevance of this work lies in the fact that digitalization has made the implementation of innovative projects in the activities of an enterprise a mandatory criterion for maintaining competitiveness. As part of the study, the author studies the conceptual framework for making management decisions in the field of evaluating innovative projects, as well as methods for conducting this evaluation.