Представлена апробация ознакомительного занятия по организации онлайн-диалога преподавателей РКИ и нового релиза нейросети ChatGPT-4 в форме инверсного фронтального асинхронного асинтопического опроса по гуманитарным аспектам использования искусственного интеллекта в обучении иностранных студентов. Отмечена готовность бота к освещению темы в рамках базы знаний, актуальной на 2021 год, его коммуникативность, а также проявление определенной уклончивости ответов от представления конкретных сведений. Сделан вывод о необходимости внимательного отношения к применению нейросетей в обучении студентов.
The approbation of an introductory lesson on the organization of an online dialogue between RFL teachers and the new release of the ChatGPT-4 neural network in the form of an inverse frontal asynchronous asynchronous survey on the humanitarian aspects of using artificial intelligence in teaching foreign students is presented. The readiness of the bot to cover the topic within the framework of the knowledge base relevant for 2021, its communication, as well as the manifestation of a certain evasiveness of answers from presenting specific information were noted. The conclusion is made about the need for careful attention to the use of neural networks in teaching students.