The motivation and consumer preferences in medical tourism

The article considers issues reflecting characteristics of motivation of medical tourists to travel to country other than their residence placement to receive medical care. The most popular directions of medical tourism are identified as well as medical services for which travels are made.; В статье рассмотрены вопросы, отражающие особенности мотивации медицинских туристов к поездке в страну, отличную от страны проживания, с целью получения медицинской помощи. Определены наиболее популярные направления медицинского туризма, а также медицинские услуги, ради которых совершаются поездки.

Авторы
Ananchenkova P.I. , Shegai M.M.
Издательство
Акционерное общество "Шико"
Номер выпуска
6
Язык
Русский
Страницы
1236-1239
Статус
Опубликовано
Том
30
Год
2022
Организации
  • 1 N. A. Semashko National Research Institute of Public Health
  • 2 State Budget Institution "The Research Institute of Organization of Health Care and Medical Management of the Moscow Health Care Department"
  • 3 Federal State Autonomous Educational Institution of Higher Education "The Peoples' Friendship University of Russia" (RUDN University) of Minobrnauka of Russia, Russian Federation
Ключевые слова
consumer behavior; medical tourism; medical tourist; motivation; patient; travel
Цитировать

Другие записи