Занятия бальными танцами с подрастающим поколением рассматриваются не просто как приобретение определённых движений, а как возможность развития творческих, эстетических сторон человеческой личности, а также улучшению коммуникативных качеств и отношений с миром. Использование потенциала бального танца в педагогической практике поощряет школьников к творчеству и благоприятствует процессу накопления знаний и формированию художественно-эстетического опыта. Цель данной работы - осмыслить важность танца в педагогическом контексте как инструмента социализации для формирования критически мыслящих и творческих развитых и ответственных граждан. Танец, будучи телесным опытом, предоставит ученикам новые формы самовыражения и общения, приведет их к открытию языка тела и новому художественноэстетическом опыту.
Ballroom dancing classes with the younger generation are seen not just as an acquisition of certain movements, but as an opportunity to develop creative, aesthetic aspects of human personality, as well as to improve communicative qualities and relations with the world. Using the potential of ballroom dance in pedagogical practice encourages schoolchildren to creativity and favours the process of accumulation of knowledge and formation of artistic and aesthetic experience. The aim of this paper is to reflect on the importance of dance in a pedagogical context as a socialisation tool for the formation of critically thinking and creative developed and responsible citizens. Dance, being a bodily experience, will provide students with new forms of self-expression and communication, leading them to discover body language and new artistic and aesthetic experiences.