В данной статье описана актуальность социально-культурной рекламы в интернет медиа. Отмечена недостаточность исследования коммуникационного продвижения социально-культурных проектов в интернет-медиа. Дано понятие социально-культурной рекламы, описаны формы рекламы, используемые в социально-культурной деятельности, в частности в интернет-медиа. Рассмотрены особенности социально-культурной рекламы в интернет-медиа, описан процесс создания рекламы и особенности рекламного сообщения для интернет-медиа. Приведены конкретные примеры реализации.
This article describes the relevance of socio-cultural advertising in Internet media. There is a lack of research into the communication promotion of socio-cultural projects in Internet media. The concept of socio-cultural advertising is given, the forms of advertising used in socio-cultural activities, in particular in Internet media, are described. The features of socio-cultural advertising in Internet media are considered, the process of creating advertising and the features of an advertising message for Internet media are described. Specific examples of implementation are given.