В статье обосновывается целесообразность изучения роли стейкхолдеров в формировании и реализации корпоративной социальной стратегии в рамках деятельности корпораций металлургической отрасли Казахстана. Доказана важная роль государства, как заинтересованной стороны, в установлении эффективных отношений с корпорациями в реализации стратегии устойчивого развития Казахстана. Цель статьи - определить возможности государства и его влияния на внедрение и развитие стратегии корпоративной социальной ответственности в корпорациях металлургической отрасли Казахстана. В статье определены экономические и маркетинговые стимулы государства для развития социально ответственного поведения корпораций в металлургической отрасли.
Background. The article substantiates the expediency of studying the role of stakeholders in the formation and implementation of corporate social strategy within the framework of the activities of corporations in the metallurgical industry of Kazakhstan. The important role of the state as an interested party in establishing effective relations with corporations in the implementation of the strategy of sustainable development of Kazakhstan is proved. The purpose of the article is to determine the capabilities of the state and its influence on the implementation and development of the corporate social responsibility strategy in the corporations of the metallurgical industry of Kazakhstan. The article defines the economic and marketing incentives of the state for the development of socially responsible behavior of corporations in the metallurgical industry.