THE SPECIFICS OF COMMUNICATION WITH AN AUDIENCE WITHIN NEW MEDIA

The relevance of the research topic is due to the fact that the development of society in modern conditions of informatization directly depends on its ability to receive and effectively use the necessary information aimed at meeting the needs of various social actors associated with the implementation of the communicative functions of the economy, politics, culture, social sphere. This entails, first of all, a reorientation of the main strategies of the electronic age. The Russian media space, in the context of the active development of the information and technological spheres, is gaining new opportunities in reflecting the potential of society. It is important to assess the possibilities of transforming communication with the audience in new media and identify the most significant trends in the development of the content itself, ways of visualizing it, and new practices of influencing the audience.

Актуальность темы исследования обусловлена тем, что развитие общества в современных условиях информатизации напрямую зависит от его возможности получать и эффективно использовать необходимую информацию, направленную на удовлетворение потребностей различных социальных субъектов, связанных с реализаций коммуникативных функций экономики, политики, культуры, социальной сферы. Это влечет за собой в первую очередь переориентацию основных стратегий электронной эры. Российское медиапростанство в условиях активного развития информационной и технологической сфер обретает новые возможности в отражении потенциала социума. Важно оценить возможности трансформации коммуникации с аудиторией в новых медиа и определить наиболее значимые тенденции в развитии самого контента, способов его визуализации и новых практик воздействия на аудиторию.

Издательство
Общество с ограниченной ответственностью "Международный центр науки и образования"
Номер выпуска
11-2
Язык
Английский
Страницы
48-53
Статус
Опубликовано
Год
2023
Организации
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Ключевые слова
communication; new media; journalist; audience; content; interaction; feedback; коммуникация; новые медиа; журналист; аудитория; контент; взаимодействие; обратная связь
Дата создания
11.07.2024
Дата изменения
12.07.2024
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/155646/
Поделиться

Другие записи