Статья посвящена проблемам использования технологий цифрового (digital) маркетинга предприятиями малого и среднего бизнеса. Уточняется сущность digital маркетинга, анализируются его отличия от интернетмаркетинга. Определяются задачи маркетинговой деятельности малых и средних предприятий в цифровой среде. Рассматриваются особенности применения отдельных инструментов цифрового маркетинга: поисковое продвижение, контекстная реклама, медийноконтекстная реклама, email маркетинг, продвижение в социальных сетях. Также, в статье рассматриваются основные тенденции развития цифрового маркетинга и делаются выводы о перспективах использования различных digital технологий на малых и средних предприятиях.
The article is devoted to the problems of using digital marketing technologies by small and medium-sized businesses. The essence of digital marketing is specified, its differences from Internet marketing are analyzed. The tasks of marketing activities of small and medium-sized enterprises in the digital environment are determined. The features of the use of individual digital marketing tools are considered: search promotion, contextual advertising, media contextual advertising, email marketing, promotion in social networks. Also, the article discusses the main trends in the development of digital marketing and draws conclusions about the prospects for using various digital technologies in small and medium-sized enterprises.