FOREIGN EXPERIENCE OF CREATING ARTIFICIAL LANGUAGE ENVIRONMENT IN THE CLASSROOM AS A WAY TO IMPROVE STUDENTS` LANGUAGE SKILLS (THE LATE XX CENTURY)

The aim of the study is to demonstrate how language environment can be created in the classroom and how students can benefit from it in terms of further development of their language skills, the scientific novelty lies in the fact that in this work the specifics natural approach usage and creating artificial language environment are highlighted which have proved to be extremely rewarding for all kinds of learners over the past decades. The article touches upon the methods and ways used by American authors and scholars in their artificially created classrooms which facilitate students` language acquisition. The article also includes the information about the conditions that have to be present in order to achieve this. The results obtained show that there are numerous factors that must be taken into consideration when artificial language environment is being introduced in the classroom. The research is conducted on the material of the English language.

Цель данного исследования заключается в том, чтобы продемонстрировать, каким образом искусственная языковая среда может быть создана в языковом классе, с помощью которой студенты смогут улучшить свои языковые навыки. Научная новизна исследования заключается в том, что в работе освещены особенности использования натурального метода освоения языка и создания искусственной языковой среды, которые за последние десятилетия доказали свою целесообразность среди различных категорий учащихся. В статье также описаны методы и способы, используемые американскими авторами и учеными при создании искусственной языковой среды в классе, которые помогают ученикам осваивать иностранный язык. Также статья включает информацию о тех условиях, которые необходимо создать для достижения данной цели. Полученные результаты показали, что существуют многочисленные факторы, которые нужно принять во внимание при создании языковой среды в классе.

Авторы
Издательство
RUSSIAN LINGUISTIC BULLETIN
Номер выпуска
3
Язык
Английский
Статус
Опубликовано
Год
2023
Организации
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Ключевые слова
natural approach; artificial language environment; student-friendly classroom environment; self-esteem; натуральный подход; искусственная языковая среда; дружелюбная атмосфера в классе; самооценка
Цитировать
Поделиться

Другие записи

Абдулкадер К.Р., Аль-Масааби Г.А.
Актуальные вопросы науки и практики и перспективы их решений. Общество с ограниченной ответственностью «Научно-исследовательский центр экономических и социальных процессов» в Южном Федеральном округе. 2023. С. 5-9