В статье показано, что большинство определений стратегий имеют ряд общих характеристик, которые определяют три уровня стратегии: корпоративный, деловой и функциональный. Производственная стратегия соответствует третьему уровню функциональной стратегии. Учитывая то, что производственная стратегия должна определять конкретный производственный процесс, то подбор универсального, быстроналаживаемого оборудования проводится в соответствии с производственной стратегией, настроенной на выпуск продукции, соответствующей требованиям рынка.
The article shows that most definitions of strategies have a number of common characteristics that define three levels of strategy: corporate, business and functional. The production strategy corresponds to the third level, the functional strategy. Given that the production strategy should determine a specific production process, the selection of universal, quick-set-up equipment is carried out in accordance with the production strategy configured to produce products that meet market requirements. Production technologies are also the choice of business and production organizations considering new ideas and practices, such as automation of the entire production process, which contributes to the development of new technologies by the company’s managers. Automation of the production process is a powerful argument-to be a leader in the competition.