Данная статья посвящена теме инноваций в арт-бизнесе. Основной задачей исследования является выявление основных инноваций на рынке произведений искусства и определение их эффективности в условиях ограничений, вызванных COVID-19. В статье была проанализирована динамика арт-рынка в период СOVID-19, выявлены наиболее успешные инновационные решения и оценена эффективность их применения. Проведен анализ поведения покупателей на рынке искусств в условиях пандемии. Определена роль инноваций в трансформации арт-бизнеса.
This article is devoted to the topic of innovation in the art business. The main objective of the study is to identify the main innovations in the art market and determine their effectiveness under the constraints caused by COVID-19. The article analyzes the dynamics of the art market during the COVID-19 period, identifies the most successful innovative solutions and evaluates the effectiveness of their application. The analysis of the behavior of buyers in the art market in the context of a pandemic has been carried out. The role of innovations in the transformation of art business is determined.