Under the influence of scientific, technical and informational changes, time has become a main vital resource. The time factor plays a decisive role in the economy, responding to the underlying needs of the human-oriented organization of labor. Research in this direction has covered a number of sciences. The result of their efforts was the emergence of time management. His methods come from the obligatory consideration of personal types of time perception, generally reduced to linear, parallel and cyclic types. The article reveals the main characteristics of the types of temporal perception, which directly affect the organizational culture.
Под влиянием научных, технических и информационных изменений время стало основным жизненно важным ресурсом. Фактор времени играет решающую роль в экономике, отвечая основным потребностям человеческой организации труда. Исследования в этом направлении охватили ряд наук. Результатом их усилий стало появление тайм-менеджмента. Его методы основаны на обязательном рассмотрении личных типов восприятия времени, обычно сводимых к линейным, параллельным и циклическим типам. В статье раскрываются основные характеристики типов временного восприятия, которые непосредственно влияют на организационную культуру.