INTERNATIONAL BUSINESS & INTERCULTURAL COMMUNICATION

The article deals with the concept of International business cultures which focuses mainly on how to melt the barriers that separate people, and in return more interested in concentrating on communication and means of communication that gather them together. Communication in international business values clarity and conciseness as a basis for enhancing efficiency and effectiveness. The new global economy of the 21st century has transformed the economic, social, educational and political landscape into a deep and indelible manner. It consists of a trilogy of interactive forces that include globalization, trade liberalization, and information technology and communications. Globalization melted national borders, free trade strengthened economic integration, information and communication revolution made geography and time irrelevant. As well CSR report as an instrument of intercultural communication in the sphere of international business is considered.

Данная статья посвящена описанию концепции международных бизнес культур, которая, прежде всего, играет значимую роль в преодолении барьеров, разделяющих т людей, в то же время уделяет больше внимания на коммуникации и ее средства. Для повышения эффективности и результативности коммуникации в международном бизнесе важны ясность и лаконичность. Современная глобальная экономика XXI века изменила экономические, социальные, образовательные и политические ландшафтные манеры. Она состоит из трех интерактивных факторов включающие в себя глобализацию, либерализацию торговли, а также информационные технологии и коммуникации. Глобализация уничтожила национальные границы, свободная торговля усилила экономическую интеграцию, информационно-коммуникационная революция способствовала в неактуальности географии и времени. Отчет о КСО также рассматривается как инструмент межкультурной коммуникации в международном бизнесе.

Журнал
Издательство
ИП Шелистов Денис Александрович (Издательский центр "Quantum")
Номер выпуска
4
Язык
Английский
Страницы
13-17
Статус
Опубликовано
Том
1
Год
2019
Организации
  • 1 Российский университет дружбы народов
Ключевые слова
глобализация; ксо; экономическая стабильность; межкультурная коммуникация; международный бизнес; социальная отчетность; язык международного общения; international business; culture; communication; community; intercultural communication; opens mind; economic stability; globalization; corporate social responsibility; social reporting; language of international communication
Цитировать
Поделиться

Другие записи