В статье анализируется понятие персонификации, истоки данного явления, различные трактовки понятия с точки зрения психологии и маркетинга. В практической части статьи анализируются два примера персонификации в рамках контента социальных медиа (графические циклы, героями которых являются собаки, наделенные элементами человеческого мышления) и изучается их роль во взаимодействии с аудиторией. В качестве метода нами был избран анализ контента. Выводом из нашей работы является то, что персонификация как инструмент продвижения эффективна лишь в том случае когда контент-стратегия учитывает запросы и характеристики целевой аудитории.
The article analyzes the notion of personification, the sources of this notion, different definitions of the term from the positions of psychology and marketing. Practical part of our article contains two examples of personification within the content (graphic cycles, the main characters of which are dogs, endowed with elements of human thinking). In this part we also examine how this cycles interact with readership. The method of research in our work is the analysis of content. The conclusion of our work is the following: personification as an instrument of promotion is effective only when content strategy counts the demands and characteristics of target audience.