В статье актуализируется проблема формирования и совершенствования форм письменной коммуникации в рамках межкультурного взаимодействия, опосредованного новой образовательной средой учреждений профессионального образования. Автор ставит цель выявить и систематизировать возможности современных интернет-технологий для формирования данных форм коммуникации. В работе использованы методы анализа и систематизации, используемый как прием типологии. Результаты : в статье представлены типы интернет-технологий, используемых для формирования письменных форм межкультурной коммуникации, а также раскрыта сущность данных технологий. Выводы: автор подытоживает исследование возрастающими возможностями интернет-технологий в письменной коммуникации на этапе начальной профессиональной самореализации.
The article actualizes the problem of forming and improving the forms of written communication within the framework of intercultural interaction, mediated by the new educational environment of vocational education institutions. The author sets a goal to identify and systematize the possibilities of modern Internet technologies for the formation of these forms of communication. The methods of analysis and systematization used as a typology method are used in the work. Results : The article presents the types of Internet technologies used for the formation of written forms of intercultural communication, as well as the essence of these technologies. Conclusions : the author sums up the research by the increasing possibilities of Internet technologies in written communication at the stage of initial professional self-realization.