Стратегия развития взаимодействия университета с работодателями

Development Strategy of University Interaction with Employers

Manufacturing, as the backbone of the economy, on the one hand is the main consumer of R & D, and on the other hand, defines the basic areas of R & D. This is especially important for knowledge-intensive enterprises that identify the major trends in world technological development. In addition, knowledge-intensive enterprises besides ensuring operational processes, need to be integrated into the process of developing new and improving existing products, i.e. identifying strategies for their technological development, which requires often limited resources and investments.

Авторы
Издательство
Санкт-Петербургский государственный электротехнический университет "ЛЭТИ" им. В.И. Ульянова (Ленина)
Язык
Русский
Страницы
265-268
Статус
Опубликовано
Том
1
Год
2018
Организации
  • 1 Санкт-Петербургский государственный экономический университет
  • 2 Российский университет дружбы народов (РУДН)
  • 3 Северный (Арктический) федеральный университет им. М.В. Ломоносова
Ключевые слова
manufacturing; r&d; strategy; competition; development; personnel; промышленность; стратегия; конкуренция; развитие; кадры
Дата создания
10.07.2024
Дата изменения
10.07.2024
Постоянная ссылка
https://repository.rudn.ru/ru/records/article/record/150537/
Поделиться

Другие записи

Гордиенко Д.В., Гордиенко Ю.Д.
УСТОЙЧИВОЕ РАЗВИТИЕ ТЕРРИТОРИЙ: СОЦИАЛЬНО-ПОЛИТИЧЕСКИЕ И ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ. Автономная некоммерческая организация высшего образования «Московский информационно-технологический университет - Московский архитектурно-строительный институт». 2018. С. 10-46